De Nijssens in Afrika - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu De Nijssens in Afrika - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

De Nijssens in Afrika

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

28 Mei 2008 | Ghana, Tamale

Hallo iedereen , maar deze keer speciaal Nell uit Nijmegen. ( zoals beloofd )

Vandaag is onze laatste dag hier in Tamale, morgen vliegen we naar ACCRA , en overmorgen - avond om 21.10 naar Nederland .
Jammer, maar er komt overal een eind aan, ook aan deze 10 drukke, warme, leuke, mooie en interessante dagen .

We hebben diverse Scholen bezocht , geweldig mooi voor iedereen geweest , meezingen met " the snake is in the grass " .

Op een andere dag zijn we naar een leerlooierij geweest, van geit en koe naar leer, klaar voor gebruik, geverfd en wel, prachtig !!
En we hebben meteen slippers laten maken. De dag erop zijn we met de mannen naar het "industrieterrein” geweest, waar heel veel vrachtwagens en auto's worden gerepareerd, tenminste daar lijkt het op, maar ook winkeltjes, die weer auto-onderdelen verkopen. En daar midden in zitten vrouwen met witte jurken aan te lachen en te buurten .
Onze Piet ( van Annie ) was helemaal in zijn element, en kreeg er maar niet genoeg van, ook mooi!!

Op 24 mei was de beurt aan Rik, die werd 40 jaar, en we hebben nieuwe zomer motor handschoenen voor hem gekocht .

We hebben ook een rustdag gehad, die bleek nuttig, want de auto was hier en daar een beetje kaduuk , van het slechte 80 km durende wegdek naar MOLE , waar we de Olifanten hebben gespot en gefotografeerd.
Daar hebben we ook nog lekker effe gezwommen. We hebben daar 2 dagen over gedaan, en hebben daar dan ook geslapen!!

Gisteren zijn we vertrokken naar " TONGO HILLS " . Om daar te komen kwamen we door het plaatsje " DIARE " , wat weer toepasselijk is voor het gene we al dagen af en toe hadden ...... Maar dat is normaal , zullen we maar zeggen .
Daar hebben we ook de nacht doorgebracht, met een zieke Louis, maar gelukkig was hij weer snel opgeknapt.

Vanmiddag gaan we onze koffers pakken, en gaan we in de startblokken staan, voor onze terug reis , maar eerst pakken we nog ons laatste dagje in ACCRA, waar we nog wat gaan rondneuzen.

We zijn Dinie en Rik zeer dankbaar voor de geweldige ontvangst en voor de goede zorgen voor ons vijftal.
Ook s'nachts waren ze er snel bij als het weer eens hard regende om alle ramen te dichten.
Ze zijn, als wij weg zijn, wel toe aan een vakantie voor zichzelf , denken wij , haha ...........

Vele warme groetjes , en tot ziens van:

Annie en Piet , Louis , Wiesje , en van mijzelf Theo ...........




  • 28 Mei 2008 - 17:31

    Wieteke:

    (te) mooi verhaal Theo! Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot we Dinie en Rik op gaan zoeken (grrrr) ;)

  • 29 Mei 2008 - 19:31

    Jeanne :

    Wat geweldig dat jullie als familie deze verre reis hebben gemaakt.
    Enigszins jaloers ben ik natuurlijk wel.

  • 30 Mei 2008 - 19:54

    Mirthe Nijssen:

    leuk mijn ooms en tante's
    in Ghana.

    groetjes mirthe nijssen

  • 02 Juni 2008 - 11:52

    Theo:

    Hallo , Dinie en Rik ..

    Het is heel vreemd als ik nu weer naar al jullie oudere foto's kijk . Het opknappen !
    Ik kijk er nu met hele andere ogen tegenaan ..

    Het was voor ons een indrukwekkende tijd in dat verre Ghana ..

    Wieteke , ik kan je nu al zeggen dat het iets wordt om nooit meer te vergeten ...

    ( p.s. Ik heb toch nog 3 van de 4 vluchten bij het raam kunnen zitten ,
    mijn plekkie , haha .. )

  • 08 Juni 2008 - 14:09

    Nell Van De Ligt:

    JA, Hallo.Nijssens in Afrika! Met zovelen, heel bijzonder. Ik hoor dat jullie net zo genoten hebben als ik. Ik snap helemaal dat het een bijzondere ervaring is geweest en hoor nu dat er naweeën zijn terug in Nederland.(buik nog van slag, verkoudheid)Ja, Afrika gaat je niet in koude kleren zitten, het doet je heel veel dus.Het dringt door tot in je cellen..... (nog maanden na mijn bezoek kan ik Ghana niet vergeten, denk aan de rust en de vriendelijkheid daar, ik zou zo weer willen gaan) Ik krijg heimwee als ik de foto's zie en de verhalen hoor. Ja, Dinie en Rik, het is bijzonder bij jullie.
    Maar ja, jullie zijn ook bijzondere mensen.
    Liefs en hopelijk tot gauw. Where ever ;-)
    Groet aan Ibrahim van sister Nell.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Ghana

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2009

Van de warmte naar de kou.

19 Januari 2009

Aan ieder avontuur komt een einde

17 December 2008

Terug thuis in Tamale

21 November 2008

We verhuizen tijdelijk

21 November 2008

We verhuizen tijdelijk
Rik en Dinie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 167553

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 31 Maart 2016

Zambia

05 Augustus 2013 - 17 November 2013

India

12 Augustus 2012 - 12 Augustus 2013

Illeret (Kenia – Ethiopië)

15 Augustus 2009 - 06 Mei 2012

Tanzania

10 Februari 2007 - 10 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: