Terug thuis in Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu Terug thuis in Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

Terug thuis in Tamale

Door: Rik enDinie

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

17 December 2008 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal

Wij zijn weer terug in Tamale na drie weken vakantie in Burkina Faso en Mali. Geweldig om ook de omringende landen te bezoeken. Met name Mali was erg boeiend en mooi. Veel meer cultuur dan in Ghana. Wel jammer dat ons Frans zo beroerd is, we konden geen echte gesprekken met de meeste mensen aanknopen, terwijl ze zo aardig zijn in die landen. Wel hebben de Fransen een geweldige keuken achter gelaten. Onze broeken en rokken zijn enkele taillematen gekrompen. Dus mensen uit Nederland als je nog een vakantiebestemming zoekt. Mali is een heuse aanrader!

Jullie denken natuurlijk wat doen die twee in Tamale. We moesten toch “vluchten” voor de verkiezingen. Nou het is allemaal reuze meegevallen hier in ons stadje. Het blijkt zelfs heel erg rustig te zijn geweest op de verkiezingsdag. Helaas moet er nog een tweede ronde komen op 28 december en dan wil VSO ons toch weer uit Tamale weg hebben. Maar goed nu tussendoor kunnen we lekker van een weekje thuis zijn genieten. Want twee maanden je huis niet in mogen is wel erg lang.
Met de kerst gaan we naar het weeshuis in de buurt van Kumasi en blijven waarschijnlijk daar tot na 12 januari (dan mogen we pas weer in ons huis).
Kortom er wordt op het moment niet zo hard gewerkt door ons. Maar goed dat halen we de laatste maand wel weer in.
We zijn van plan om ergens in Februari terug te komen naar Nederland (brr koud) en dan moeten we maar eens bekijken hoe alles verder verloopt. We hebben wel een nieuwe plaatsing aangevraagd bij VSO, maar helaas nog niets op gehoord. Dus tot nu toe weten we niet wat er verder gebeurt. We hebben namelijk geen huis in Nederland. Dus als iemand een huis overheeft. Wij zijn bereid om erop te passen!

• 17 December 2008 - 12:20

Maureen:

Wat een prachtige foto´s! Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat alles mee is gevallen.

liefs,

Maureen (en natuurlijk Wieteke)

• 17 December 2008 - 12:30

Matthijs:

Wauw, mooie foto's. Ik volg jullie verhalen nog steeds :)

Matthijs

• 17 December 2008 - 12:57

Theo:

Hallo Samen ,

"HOME SWEET HOME "

Zou je bijna zeggen als je er 3 weken weg bent geweest ..

Nog een fijne tijd in Kumasi .

En groetjes aan Mr. Ibrahim ..

En alvast een Fijne jaarwisseling gewenst ..

Vele groetjes van ons 4 tjes ..

Houdoe ..

• 17 December 2008 - 13:01

Maria:

wat een prachtige plaatjes, ga langzamerhand toch denken aan een vakantie in Afrika, ooit!
    Jammer dat jullie je huis weer uit moeten, maar hopelijk is er weer net zoveel te genieten als de afgelopen periode.
    In ieder geval een gezellige kers gewenst en alvast alle goeds voor 2009, ook namens Rob.

• 17 December 2008 - 13:39

Henk Zengers:

prachtige foto's!
    Ik wens jullie gezegende feestdagen toe.

Henk Zengers sma

• 17 December 2008 - 14:48

Marian :

Fijn dat Mali zo goed bevallen is, je hebt de Dogon, Mopti en Djenné gezien; de echte highlights dus!!!En waarschijnlijk was het lekker rustig in deze periode.
    Tja, Afrika heeft zoveel moois en goeds....
    Veel groeten, Marian

• 17 December 2008 - 14:49

Virginia Bartels:

Zoals je ziet Dinie lees ik de berichten trouw.De foto,s zijn prachtig.
    Geniet van de feestdagen en veel geluk voor 2009 en wie weet wat dat nog in petto heeft voor jullie.
    groetjes uit Weurt
    virginia

• 17 December 2008 - 20:50

Vera:

fijn dat jullie weer even in jullie huisje zijn.
    alvast prettige feestdagen en een gelukkig 2009!
    geniet nog maar even van het weer want hier wordt het elke dag meer grijs of lijkt dat maar

• 17 December 2008 - 21:42

Virginia Bartels:

Je vroeg om woonruimte,misschien dat dit iets voor jullie is.De dirigente van ons koor heeft een huis in Millingen wat ze te koop wil zetten maar eventueel ook wil verhuren.Ik geef jullie haar emailadres dan kunnen jullie zelf contact met haar opnemen.
    allemeien@inki.nl
    of peet@inki.nl
    Succes groet Virginia
    Haar telefoonnr is 024-6632320

• 18 December 2008 - 11:01

Cornelie:

Ja, we hebben een huis over. We krijgen ons huis in Middelburg niet verkocht! Ok, het is in de middle of nowhere, maar dat moeten jullie wel gewend zijn ;-)

Alles staat er nog in. Bank, bed, wasmachine, tv etc.

Geheel tot jullie beschikking! Alleen zorgen dat je het netjes houdt voor mogelijke kijkers (als die zich tenminste melden in deze kredietcrisis!)

Spreek jullie snel.

LIefs

• 21 December 2008 - 12:50

Marco :

mijn buren in den haag hebben nog een (leeg) huis dat ze moeilijk verkopen, wellicht willen ze het wel verhuren. mail maar als jullie interesse hebben.

• 21 December 2008 - 12:50

Papa:

Heel fijne Kerst en een perfect 2009 (is dat mogelijk?) toegewenst !
    En alvast een Zaolige Vastelaovend (22 feb.)

Vera heeft een huis (over) in Berg, en wil dat best een poosje aan jullie ter beschikking stellen.

Kan wellicht goedkoop of zelfs met gesloten beurs als jullie je Ghana-ervaring met inrichten/afwerken willen inbrengen.
    Mail maar met Vera...

Welkom thuis!
    "overbruggen" kan op Heilige Geest 4 in het vrije appartement, en desgewenst samen eten&koffiedrinken met (Sophie en) mij.

Mail maar met Vera.

Tevens heb je je verhuisspullen en een oud busje op 7 km afstand bij de hand.

Groeten, Papa en Sophie.

• 24 December 2008 - 16:58

Ans :

Heeee,

Happy Christmas!!!

En ja, ik heb ook nog wat huizen over|:
    eentje te huur op de Daalseweg in Nijmegen en een huis, ook tijdelijk ivm moeilijke verkoop, op de Alexanderstraat in Arnhem
    Wie weet,

geniet van jullie laatste kerst daar, en alvast de beste wensen voor 2009. Kom gezellig op de koffie in Beek Ubbergen, en als je nog geen plek hebt, bij mij is altijd plaats in de herberg...

Hier gaat alles goed; zondag naar een groot feest op de Oliemolen in Asten omdat Peer v Bussel 50 wordt...

groetjes,
    Ans

• 25 December 2008 - 08:53

Willie:

een fijne kerst en een heeeeel goed 2009 over huizen gesproken febr -maart-april spanje misschien ????

• 30 December 2008 - 16:23

Wieteke:

Ha lieverds,

Fijn dat het allemaal zo meegevallen is met de verkiezingen. Hier in onze "ghettobuurt" is het een heel ander verhaal. met alle "kanllers" begint het hier zowaar op een oorlogsgebied te lijken. Gelukkig hebben Maureen en ik een "vluchtadres" voor oudjaarsnacht. Waarschijnlijk voor de laatste keer want als het aan ons ligt, hebben we binnenkort een "echt" (koop-)huis! :)

Liefs Wieteke

PS: Zoals iedereen hierboven al gezegd heeft: Wat een mooie foto´s

• 30 December 2008 - 16:24

Wieteke:

O ja, helemaal vergeten....

DE BESTE WENSEN VOOR 2009!

• 06 Januari 2009 - 18:50

Ingrid En Christa:

Hallo Diny en Rik,

De beste wensen van ons voor 2009. Dat het weer een heel goed jaar voor jullie mag worden! Jammer dat jullie naar dit koude landje terug moeten (op dit moment vriest het 's nachts zo'n 15 graden). We zullen duimen dat jullie een nieuwe, goede bestemming toegewezen zullen krijgen. Jullie oude huis komt helaas niet meer vrij, want de 'nieuwe' buren hebben zich stevig gesettled. Op dit moment zijn dat pa, ma (weer terug; vriendin eruit), een baby, en de twee zonen, waarvan de oudste zo'n beetje permanent zijn vriendinnetje te logeren heeft. En nog de hond. En niet te vergeten oma, die er (ook) bijna woont en zo te horen nog wel eens een hond meebrengt. Kortom, het is er een gezellige boel daar. Maar we blijven hier gewoon zitten, ondanks eerdere verhuisplannen, dus ons huis kunnen we ook niet aan jullie onderverhuren. Al hebben jullie opties genoeg nu, zo te lezen. Hopelijk is Nederland maar van korte duur en kunnen jullie je nog ergens anders nuttig maken. Wij hebben jullie verhalen met veel plezier gelezen en de mooie foto's bewonderd.

Het ga jullie goed en wie weet tot ziens in Nederland.

Groetjes van ingrid en Christa