We verhuizen tijdelijk - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu We verhuizen tijdelijk - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

21 November 2008 | Ghana, Tamale

Afgelopen week hebben is de vereniging van computer docenten officieel geopend. Belangstelling was overweldigend. Wij verwachte niet meer dan 100 bezoekers maar er waren meer dan 250 ICT docenten en school hoofden. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat sommige circuit supervisors verteld hebben dat het om een workshop zou gaan. En een workshop levert eten en geld op voor bezoekers. Hoe dan ook het is gelukt. We hebben een wedstrijd tussen scholen gehouden (op de radio), de officiele ceremonie waarin de gastspreker tijdens zijn speech twee keer weg liep om zijn telefoon te beantwoorden en het geheel is afgerond met een ICT tentoonstelling.

Dinie en ik zullen de komende tijd niet in Tamale zijn. VSO wil dat we tijdelijk verhuizen in verband met de verkiezingen (7dec). We verwachten geen grote problemen hoor. Wij maken van de gelegenheid gebruik om Bukina Faso en Mali te bezoeken (3 weken vanaf 24 Nov) De kerst willen we weer in Ghana doorbrengen in het weeshuis van Nana. Dus telefonisch zijn we een paar weken niet te bereiken.

Alhoewel de jury nog druk in beraad is om de absolute winnaar te vinden, kunnen we wel reeds de antwoorden geven. Tja even gedukt, African time.
Antwoorden op de quiz vragen:

A. Saleminga hel-oo
= Ik wil u graag beleeft groeten blanke maar mijn Engels docent is lui en ik kan het niet

B. I can hear the sense
= Ik ruik de geur (ruiken is onbeleefd in Ghana dus het woord “smell” ook)

B. Your body is in the cold, but your head is hot.
= Je bent hard aan het werk in een koel kantoor.

D. The ants have taken their part.
= De mieren hebben mijn eten aangevallen.

E. . . . and what and what.
= En zus en zo

F. You left your phone. Oh, but it forgot it in a save place.
= U vergat uw telefoon. Oh maar dat maakt niet uit want ik vergat het bij u waar het veilig is.

G. É-heee.
= Kan van alles betekenen. Zoals: Ik doe alsof ik het met u een ben. Of ik ben het helemaal met u eens. Etc. . .

H. Something is knocking in my head.
= Ik heb vreselijke hoofdpijn. (niet noodzakelijk van drank want in deze stad valt drank gebruik erg mee (70% Moslims)

I. My head is paining me.
= Mijn hoofd doet me pijn.

J. I am developing a headache.
= Ik heb geen zin om naar uw training te komen want ik denk dat ik in de toekomst hoofdpijn zal krijgen.

Wordt vervolgd