Na het werk - Reisverslag uit Chisamba, Zambia van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu Na het werk - Reisverslag uit Chisamba, Zambia van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

Na het werk

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

10 Oktober 2015 | Zambia, Chisamba

Tja en wat doen we dan zoal als we niet aan het werk zijn. De avonden zijn hier erg kort. Om 18:30 uur is het toch wel helemaal donker. Meestal wat eten, krantje lezen of nog wat computeren, skypen, emailen of filmpje kijken en dan gaat het lichtje toch echt uit, vaak al om 21:00 uur. Rond 6:30/7:00 uur staan we op en beginnen we de dag.

In de weekenden is het relaxed en rustig, met name de zondag. Op zaterdagochtend werkt iedereen om ons heen nog, dus dan doe je al snel zelf ook mee. Zambia heeft een 45 tot 48 uur werkweek. Voor de Zambiaan blijft dan alleen de zondag nog over en dat is meestal kerk voor een paar uurtjes.

Vorige week vrijdag zijn we naar de Nederlandse borrel in Lusaka geweest. Wel leuk om een keer onder landgenoten te zijn en ook een beetje in de lijn der traditie van mijn werk bij Marant. Daar was het iedere eerste donderdag van de maand raak en nu is er de mogelijkheid om dit iedere eerste vrijdag van de maand voort te zetten. En ik zeg altijd maar goede tradities moet je niet doorbreken.

Vandaag 10 oktober zijn we naar Fringilla geweest daar was het jaarlijks Oktoberfest. Denk je zoiets in Nederland te kunnen ontlopen ga je er hier naartoe. Wel heel erg leuk met live bands, eten en natuurlijk veel drank. Een goed georganiseerd feestje. Wij wonen er op 10 minuten rijden vandaan. Het is wel een luxe om zo dichtbij een festival te wonen in zo’n groot land als Zambia. Het was alleen al leuk omdat je zoveel verschillende soorten mensen bij elkaar ziet, met name de hippe jeugd van Lusaka en omstreken denken we.

Maar goed morgen weer zondag en dan slapen we meestal uit (tot 8:00 uur) en dan even in de tuin werken, wasje doen, beetje poetsen en voor je het weet is de maandag weer aangebroken.

• 11 Oktober 2015 - 17:17

Arnold:

Leuk zo'n "Govertpark" in je achtertuin...

• 12 Oktober 2015 - 14:38

Theo:

Tradities zijn er om te handhaven , net zoals een hapje en drankje op zijn tijd .
    Gaaf zo'n Festival in de buurt . effe lekker genieten van Muziek onder het genot van ( veel ) drank ..
    Lijkt veel op een Nederlands Festival . Ook lekker ..
    Geniet er nog van ..

Gr .. Wiesje en Theo ..............

• 13 Oktober 2015 - 19:57

Lex En Netty Hogenbosch:

Hoi Rik en Dinie,
    Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie, en dat de mensen die jullie opleiden zo zelfstandig zijn geworden, complimenten.
    Leuk om die leuke uitstapjes te zien en mee te maken.
    liefs van Netty en Lex.

• 20 Oktober 2015 - 12:26

Marian:

Wat goed (voor de beeldvorming) om hippe luitjes op een muziekfestival in Zambia te fotograferen!
    Afrikanen zijn net mensen... haha...
    En die vaste borrelafspraken zijn ook goed voor het netwerken

• 20 Oktober 2015 - 12:29

Marian :

Ga vooral door met genieten!!