Voorbereiding op Tanzania - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu Voorbereiding op Tanzania - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

Voorbereiding op Tanzania

Door: Rik en Dinie

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

29 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Na ruim een half jaar genieten van de gemakken en lekkere dingen van het westen, komt de tijd dat we naar het (zuid)oosten vertrekken. Onze buikjes zijn weer buiken, de accu’s zijn weer vol en de meeste vrienden ontmoet. Kortom tijd voor de volgende sprong in het diepe.

Op 15 augustus vertrekt Rik naar Tanzania en Dinie zal op 5 september volgen zodat ze haar beleidswerk bij het KION netjes af kan ronden.
We nemen de bagage uit Ghana letterlijk en figuurlijk mee. Afgelopen keer reisde we van een koude Nederlandse winter naar het hete seizoen in Ghana (van -10 naar +40 Cº) en daar hebben we van geleerd. Nu reizen we van een warme Nederlandse zomer naar een koude Tanziniaanse winter (van +30 naar +15Cº ).

Natuurlijk zal ons verblijf in Tanzania op de meeste vlakken anders zijn. Zo worden we deze keer niet uitgezonden door VSO en “werken” we ook niet in een lokale ambtelijke instelling. Nu worden we uitgezonden door Connect International (www.connectinternational.nl) en werken we bij de lokale organisatie Shipo (www.shipo-tz.org).
Rik zal werken als technical advisor op de technische afdeling van Shipo. Voor Dinie liggen er drie petten: 1 het opzetten van een administratie voor een te succesvol gehandicapten project, 2 het faciliteren van een teacher resource center (waar ongeschoolde docenten bijles kunnen krijgen) en last but not least 3 ondersteuning van de overkoepelende directeur van Shipo. Enfin, mogelijkheden te over.

Het was fantastisch om jullie weer te ontmoeten. We houden jullie hier een beetje op de hoogte. De wereld is tegenwoordig zo groot nog niet.

Ps. Wie kan er raden met welke vliegtuigmaatschappij we vliegen?

• 29 Juli 2009 - 19:45

FenA:

Bij die maatschappij mag je naar Ghana 2x24 kg per persoon mee.....

Goede reis....

• 29 Juli 2009 - 19:57

Theo:

Hallo , Samen ..

Ten eerste , jammer , Rik , dat je er niet bij bent met het Koken !

Maar we slaan er ons wel doorheen !!

Wat die vliegtuigmaatschappij betreft , Wiesje zegt KLM !!

Alvast een goede heenreis , Rik ..

Ben benieuwd naar je eerste indruk daar ..

En we zien elkaar wel weer , hier , of wie weet wel daar , wie zal het zeggen ..

Groetjes van Theo ..

• 29 Juli 2009 - 20:05

Breda:

Ha Rik en Dinie. Goede reis! We wensen jullie heel veel gezondheid, geluk en plezier. En de vliegtuigmaatschappij is denk ik Niels Holgerson & Co.

• 29 Juli 2009 - 21:09

André En Riet:

Ha die Rik en Dinie,

Ik natuurlijk zoeken in welke Tanzaniaanse Bush jullie terechtkomen. Als het(na effe googlen)Njombe/Iringa blijkt te zijn dat zit je echt in de bush!
    Google Earth toont geen enkele grotere plaats in de buurt, alleen een fotootje van een schone onverharde weg met wat huisjes...Maar hemelsbreed zit je slechts 300km van onze laatste Zambiaanse kampeerplek, daar waar de leeuwen langs de tent liepen... Hoop dat ze een hekel hebben aan zwemmen, want als die het meer Malawi oversteken kan het zo maar zijn dat de Facilitator van de Teacher Resource al opgepeuzeld is voor ze met haar heilzame werk kan beginnen..

Hoe dan ook, we wensen jullie daar een fijne tijd toe.

• 30 Juli 2009 - 05:31

Lex En Netty:

Heel veel succes in jullie nieuwe banen. Lijkt weer heel boeiend te worden. Jammer dat we elkaar niet zullen treffen, wij komen 9 september terug (en vliegen met Egypt Air - 40 kg bagage pp). We blijven graag jullie belevenissen volgen.

• 30 Juli 2009 - 07:01

Cornelie:

He Rik en Dinie,
    Heel veel plezier in het mooie Tanzania. Natuurlijk ga ik ook deze keer mijn best te doen om langs te komen, maar waarschijnlijk zit het er niet helemaal in.... wordt vervolgd.

Geniet er in ieder geval van en laat zo snel mogelijk jullie postadres daar weten!

En ik stem natuurlijk ook voor de KLM. Hebben jullie nog behoefte aan uitzwaaiers op de 15de of op de 5de? Ik woon er natuurlijk vlak bij.

Liefs

• 30 Juli 2009 - 08:03

Wieteke:

Ehhh. Zwaankleefaan Luchtvaart Maatschappij?
    Behouden (lucht-)vaart...

• 30 Juli 2009 - 10:45

Ans:

Jeeee, gaan jullie alweer zo snel door? Ik zit nog steeds na te genieten van jullie reisverhalen over Ghana tijdens ons etentje in Beek.
    Gelukkig heb ik alweer een uitnodiging van jullie voor Tanza, dus ik hoop dat het er deze keer wel van zal gaan komen. But, you know me; I go with the flow.....
    Anyhow: heel goede reis en ik zie uit naar jullie mailtjes!!
    lieve groetjes, Ans x x

• 31 Juli 2009 - 09:50

Judith:

Dat is goed nieuws. En leuk werk, zeg. Jullie hebben de smaak te pakken. Heel veel succes en wie weet kom ik langs....

• 01 Augustus 2009 - 21:00

Virginia Bartels:

Misschien niet zo vaak gereageerd maar wel altijd met grote belangstelling jullie verslagen gelezen.Heel veel succes met jullie nieuwe onderneming en ik lees graag jullie bevindingen.Met theo en mij is alles goed inmiddels oma en opa geworden en dat is ook heel bijzonder.lieve groet Virginia

• 02 Augustus 2009 - 19:01

Matthijs:

Ja, de wereld is klein. Je komt mensen zomaar tegen. :)

Veel plezier en veel succes!

• 04 Augustus 2009 - 08:36

Anne:

Heel fijn je weer gezien te hebben, Diny. Een goede reis en fijn en zinvol verblijf gewenst.

• 09 Augustus 2009 - 17:41

Michiel:

Tss. malle fratsen

• 13 Augustus 2009 - 08:15

Anne :

Rik, het is bijna zover...spannend hoor! Wens je een hele goede reis en een zeer goed gevoel bij de eerste stappen op Tanzaniaanse bodem!
    Dinie, wij zien elkaar een paar dagen voor vertrek! Gezellig! Tot dan!

• 15 Augustus 2009 - 16:28

Theo:

Het is hier half 7 , zaterdagavond , dus nog effe +/- een half uurtje , Rik , en je bent in je nieuwe Land voor 2 jaar ..

Hoop dat je een fijne ( maar wel lange ) vlucht hebt gehad , en dat je er klaar voor bent !!

• 19 Augustus 2009 - 19:39

Evelyn:

Een goede reis en heel veel plezier in Tanzania. Ik volg jullie belevenissen via het reisverslag.

• 24 Augustus 2009 - 20:53

Bianca En John:

Hé Rik en Dinie,
    Jullie zijn er weer klaar voor, zoals blijkt. Het was leuk jullie nog eens te zien bij de barbecue afgelopen zomer.
    Heel veel plezier en werkvreugde bij jullie nieuw avontuur. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groetjes,
    Bianca en John Bertram