Op weg naar Ileret, - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu Op weg naar Ileret, - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

Op weg naar Ileret,

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

19 Augustus 2012 | Kenia, Nairobi

Percies een week geleden vertrokken we naar onze nieuwe bestemming: Ileret in Kenia.
Nell bracht ons op een onchristelijk vroeg uur veilig naar Schiphol. De vlucht verliep volgens plan en in Niarobi werden we keurig van het vliegveld gehaald door de chauffeur Jozef. Op maandag werden we ingewerkt op het Malteser kantoor in Niarobi en genoten van ons voorlopig laatste heerlijke avondmaal. Gelukkig was de binnenlandse vlucht naar Marsabit vol en moesten we met de auto. Dit gaf ons meteen de gelegenheid om langzaam de overstap te maken van “rijk” en groen Kenia naar droog en “arm” Kenia. Drie vierde van de weg naar Marsabit is verhard en gaat dus snel. Halverwege kregen we begeleiding van politie om het laatste deel van de trip, waar gewapende overvalen voorgekomen zijn, veilig te overbruggen. We waren met de escorte nauwelijks vertrokken toen er een band knapte. Niet op een plek waar overvallen verwacht werden maar toch was de spanning een beetje te voelen en er werd onderzocht of de kust wel veilig was. Na verwisselen, werd er weer gelachen en reden we verder.
Na een koele nacht in Marsabit reden we de woestijn in. Het is eigenlijk niet te beschrijven, laat staan te fotograferen, hoe leeg, uitgestrekt, en overweldigend het gebied is. Alhoewel we uren achter elkaar door de woestijn reden, bleef de omgeving veranderen. Hier en daar ligt er een man alleen onder een boom of zie je een eenzame kudde. Tijdens een korte pause ontmoette we een oude man die alleen op zoek was naar zijn kameel. (Nee, Andre, van die man hebben we nog geen close up. Dat is een beetje vroeg, we zijn geen toeristen en hebben de tijd om later aan jouw wens tegemoet te komen). We pauseerde ook bij een oase waar men een borehole (put) maakte en het water op een bepaald moment naar boven spoot. Die plek midden in de droge woestijn trekt veel vee en de mensen uit het nabijgelegen dorb hebber er groente tuintjes. Na een overnachting in een woestijn stadje North Horr, reden we weer een dag door de woestijn en pauseerde we bij de tweede oase en laatste op onze weg. Na drie dagen rijden, kwamen we rond de middag in onze nieuwe woonplaats Ileret aan. We wonen tijdelijk in het missiehuis met hele vriendelijke mensen. Daar is ook ons kantoor.
We voelen ons hier thuis, volgende keer meer over onze nieuwe behuizing.

Rik en Dinie

• 19 Augustus 2012 - 11:46

Bob:

Succes, op 5 september vertrek ik richting Mozambique. Kunnen we weer even ervaringen uitwisselen.

Groeten Bob

• 19 Augustus 2012 - 11:59

Nell :

Dag lieverds

Gelukkig goed aangekomen en tja...woestijn Overweldigend. Heel veel succes en ik kom op een kameel naar jullie toe :-)
    We hebben nu een voorproefje op t klimaat met 40 graden hier. Liefst Nell

• 19 Augustus 2012 - 11:59

Nell :

Dag lieverds

We hebben nu een voorproefje op t klimaat met 40 graden hier. Liefst Nell

• 19 Augustus 2012 - 12:24

Willie:

leuk al een heel avontuur om er te komen heel veel succes .
    groetjes willie helga en the kinders

• 19 Augustus 2012 - 12:27

Marian:

Ha Dinie en Rik,

Wat een stoere reis zeg!! Ik geloof dat jullie het daar heel goed naar naar je zin gaan krijgen!!
    Heel veel succes met de start enneh... rustig aan hoor!

liefs, Marian

• 19 Augustus 2012 - 12:48

Jan Nijssen:

hoi wel een "wereldstad" waar je in terecht bent gekomen en wat een reis, wanneer vertrekt de laatste bus? Maar wel een geweldige uitdaging voor jullie, heel veel succes,

liefs riky en jan

Hoi Dinie en Rik,

Afgezien van dat geweldige luxe missiehotel wat jullie daar hebben, ziet het er allemaal uit zoals je verwacht had (:.... Stenen, rotsen, kamelen, en zon... Dit wordt het grootste avontuur uit jullie NGO-bestaan! Heel veel succes met je start daar en we zijn blij met jullie verhalen en foto's. De kamelenman komt nog wel close op de foto nadat je een mok zure kamelenmelk gedeeld

• 19 Augustus 2012 - 13:53

Andre:

sorry, hij deed het niet en u staat ie er vijf keer op...slik...slik

• 19 Augustus 2012 - 15:33

Theo:

Toen je zei , Dinie , dat je weer op een plek was beland waar je je thuis voelt ,
    dacht ik , dit is weer oké ......
    In the middle off nowhere !!!!!!
    Een prachtige reis van enkele dagen achter de rug .
    Geweldig toch , om je daar thuis te voelen .
    Zet 'm op , enjoy it !!

Gr ...... Theo en Wiesje , en ons Diefke .......

• 19 Augustus 2012 - 16:58

Wieteke:

Dag dikke lieverds, fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen in Ileret. (En ook best bijzonder dat jullie er internet hebben) Dit eerste verhaal klinkt overweldigend. Zitten jullie niet in die twee hutjes? Ben benieuwd hoe het over een paar weken zal zijn.

Take care

Wieteke

• 19 Augustus 2012 - 20:49

Hoi Dinie En Rik:

leuk om te lezen dat jullie nu het avontuur in Kenia aangaan. Heel veel plezier en succes met het werk en wonen daar!

Groetjes Evelyn

• 20 Augustus 2012 - 08:43

Pierre:

Veel succes toegewenst, jullie gaan een geweldig avontuur tegemoet.

• 22 Augustus 2012 - 22:16

Annelies:

Lieve Dinie en Rik, fijn om te weten dat jullie er zijn!! Wat een reis, maar op de foto zie je er ontspannen uit, Dinie! Ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen. Veel succes!

Annelies

• 24 Augustus 2012 - 09:18

Evelien:

Jeetje wat een stoere reis! Ik vond hobbelige busritten gevouwen tussen de locals al avontuurlijk :) Heel veel plezier en succes!

liefs Evelien