50 worden in Tanzania - Reisverslag uit Njombe, Tanzania van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu 50 worden in Tanzania - Reisverslag uit Njombe, Tanzania van Rik en Dinie - WaarBenJij.nu

50 worden in Tanzania

Door: Dinie

Blijf op de hoogte en volg Rik en Dinie

29 Oktober 2011 | Tanzania, Njombe

Ja hoor ik ben nu echt 50 jaar en het is een onvergetelijke dag geworden. Toch wel een bijzondere leeftijd (een halve eeuw).
Rik en ik hadden een vergadering op maandag ochtend in Iringa (kleine 4 uur rijden bij ons vandaan). Dus wij zondag op pad, in Iringa overnacht, op maandag de vergadering, nog effe lunchen met iemand die we kennen en op tijd terug anders moeten we in het donker rijden. Zijn we halverwege draait Rik linksaf richting Kisolanza. Dat is een ontzettend mooi plekje om er even tussenuit te knijpen. Leuke cottages en heerlijk eten.
Toen hij daar afdraaide zei ik nog, nu geen grapjes morgen moet ik weer aan het werk en ik wil een beetje op tijd terug zijn.
Het was geen grapje, hij had als verrassing twee nachten geboekt. In Njombe was iedereen op de hoogte gesteld, hij had alles achter mijn rug geregeld. Ik natuurlijk nog een beetje in paniek, van heb je hier en hier aan gedacht en morgen moest ik zus en zo. Dit heeft 10 minuten geduurd en toen ben ik heerlijk in de stroom meegegaan.

Op mijn verjaardag 25 Oktober werd ik om 7.45 uur gebeld door een collega die nog effe iets moest regelen met me. Dus om 8 uur zat ik mijn kadootjes al uit te pakken.
Pakketje van de familie en vriendin. Net op tijd binnen op vrijdag, daar wist ik helemaal niets van, volgens Rik was er namelijk niets gekomen. Dus dubbel zo leuk.
Na een heerlijk ontbijt, effe wandelen met een aangenaam temperatuurtje van 28 graden, weer teruggekeerd naar het huisje, wachtte me een derde verrassing. 50 rozen van Rik en een fles Freixenet van de staff van Kisolanza. Echt helemaal jarig. Hiep hiep hoera!!
In de avond weer lekker eten en de Franse kok heeft een extra toetje voor ons gemaakt. Zie de foto. Kortom het was een hele dag vol verrassingen.
Zo wil iedereen wel 50 worden. Het hele huis staat vol prachtige sara kaarten. Mijn mailbox zat woensdag helemaal verstopt met kaarten enz. Maar wel echt heel geweldig dat zoveel mensen toch nog bij me waren op mijn verjaardag.
Bij deze nodig ik een ieder uit die toevallig in de buurt is op 19 November, dan geef ik een feest samen met een Deen. Varken aan het spit, lekker eten en drankje erbij, kortom dan doen we het dunnetjes over.

Lieve Groetjes van Dinie

  • 29 Oktober 2011 - 12:09

    Benny En Elke:

    Haha, doet ie goed, dat manneke van jouw! Aan de foto's te zien hebben jullie echt kunnen genieten in Kisolanza. Een beter verjaardagskado kun je niet wensen.....

  • 29 Oktober 2011 - 12:29

    Theo:

    Mooie Foto's , leuk om te zien dat je van de Cadeautjes en de vele kaarten hebt genoten .
    Wij waren ook blij dat het pakketje op tijd was aangekomen .
    En dan nog zo'n leuke dag met rozen en een mooi huisje , prima Rik .
    Nu nog effe nagenieten .

    Groetjes .. Theo ..


  • 29 Oktober 2011 - 14:45

    Anne En Fam!:

    Heee jarige jop!!!!
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zo'n leuke dag hebt gehad en helemaal verrast was! Je boft maar met manlief!Leuk ook om de foto's te zien! Vijftig jaar en nog zo jong eruit zien...dat doet niet iedereen je na...
    He vele groeten en liefs vanuit Lent

  • 29 Oktober 2011 - 15:46

    Wiesje:

    Jarig zusje,
    Leuk he al die cadeutjes,en lieve wensen voor jou.
    Feestje houden we te goed als je weer thuis bent.
    Rik bedankt dat je zo goed voor ons zusje zorgt.
    Liefs en groetjes wiesje.

  • 29 Oktober 2011 - 18:42

    Netty En Lex Hogenbo:

    Hallo Dinie,
    Als nog heel hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag, ik wilde op de dag reageren maar.....ik ben het schandelijk genoeg vergeten.
    Wat een leuke verassing voor je van Rik, en dan al de cadeautjes.... wel op tijd.
    Fijn dat jullie gezond zijn en daardoor jullie werk zo geweldig kunnen doen .
    Weer heel veel sukses verder.
    Liefs van Lex en Netty.

  • 29 Oktober 2011 - 19:41

    Eric:

    Hallo Dinie,

    Rik had het al 3 weken terug aangekondigd dat je 50 zou worden. Ik denk noch, ja,ja, da vergeet ik nie..... maar nu met schaamrood op mijn kaken, alsnog van harte proficiat met deze mijlpaal.

    Groetjes
    Eric


  • 30 Oktober 2011 - 14:04

    Ans:

    Lieve Diny, nog van Harte Gefeliciteerd!
    Heb aan je gedacht in de grotten van Jordanie. Net terug van een mooie tijd tussen de bedouinen.
    Fijn dat je zo'n mooie verjaardag hebt gehad.
    Enne... het leven als Sarah valt niet tegen....
    ENJOY!

  • 30 Oktober 2011 - 21:45

    Bianca En John:

    Hoi Dinie,

    Zo te zien een heel leuke verjaardag gehad. Rik heeft je goed verrast. Het reisverslag maakt mensen alleen maar jaloers. Jullie beleven een prima tijd. Geniet ervan en wellicht weer eens tot binnenkort.
    Groetjes,
    Bianca en John

  • 03 November 2011 - 08:09

    Monique:

    Hoi Dinie,

    Super dat je zo'n fijne verjaardag hebt gehad..ja die Rik heeft dat goed voor elkaar gekregen !
    Jullie zijn wel ver weg, en wij houden eigenlijk geen contact..maar we denken toch aan jullie ! Jim heeft laatst een prachtige tekening voor jullie gemaakt.: met vrouwen die waterkruiken op hun hoofd dragen..zomaar..voor Rik en Dinie,,grappig hé ? Zo zie je maar !!

    Tot later !!

  • 20 November 2011 - 20:37

    Ursula:

    Hoi Rik en Dinie,

    we zijn alweer 3 weken thuis!!!
    We denken vaak aan jullie en het leven in Tanzania.
    het was een ongelooflijke belevenis voor ons. Het allerbeste met jullie en af en toe spiek ik even hoe het met jullie vergaat.
    Alles ook ok met Zwartje?
    Groeten Gree en Ursula

  • 11 December 2011 - 22:04

    Ans:

    Ha Dinie en Rik, ik zit zomaar even te koekeloeren op internet en zojuist je leuke verhaal over je 50e verjaardag gelezen. Tja, hoe leuk het is in Kisolanza, daar weten wij over mee te praten. Wat hebben we daar heerlijk gegeten en wat is het een mooi plekje. Echt iets om goed te onthouden.
    Hopelijk gaat alles goed bij jullie. Bijna vakantie? Vooral genieten hè!
    Liefs uit een koud, winderig en nat Heiloo.

  • 17 December 2011 - 11:49

    Ik Ben Ali:

    heey rik ik ben ali hoe gaat het daar met jou en dini ik mis jou lie

  • 17 December 2011 - 11:50

    Mijn Msn:

    ali-ganster@hotmail.com

  • 22 Februari 2012 - 13:07

    Wiesje:

    zomaar even groet ,carnaval is achter de rug, dus rik misschien volgend jaar.Het is nu bijna 10 gr. bijna lente ? De zon wacht je op in mei, zal blij zijn jullie weer te zien .Zo nu ga ik naar de kapper , wil er op en top uitzien ,als jullie komen. groetjes je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Njombe

Tanzania

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

De laatste loodjes.

29 Oktober 2011

50 worden in Tanzania

06 Augustus 2011

Terug van Vakantie

16 April 2011

Veldwerk

26 Februari 2011

Meteen met de bom in huis te vallen,
Rik en Dinie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 167425

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 31 Maart 2016

Zambia

05 Augustus 2013 - 17 November 2013

India

12 Augustus 2012 - 12 Augustus 2013

Illeret (Kenia – Ethiopië)

15 Augustus 2009 - 06 Mei 2012

Tanzania

10 Februari 2007 - 10 Februari 2009

Ghana

Landen bezocht: